Walfdorská pedagogika

Autorov archív

Haagský kruh: Úlohy a ciele pre udržateľné waldorfské hnutie

Úlohy a ciele pre udržateľné waldorfské hnutie Počas príprav na oslavu stého výročia waldorfskej pedagogiky v roku 2019 sa mnohé školy a škôlky z celého sveta zúčastnili komunikácie, ktorá reflektovala antropologicko-antropozofické základy, na ktorých stojí waldorfská pedagogika, s prihliadnutím na kontext, ktorý prináša súčasný výskum. Spätná väzba z krajín všetkých kontinentov ukázala plodnosť a potrebu […]

Príspevok Európskej rady pre waldorfské vzdelávanie

Príspevok ECSWE (Európskej rady pre waldorfské vzdelávanie) vychádzajúci zo situácie v školách vo svete počas obdobia pandémie covid-19. 7 PONAUČENÍ Z PANDÉMIE COVID-19 Pandémia covid-19 vážne zasiahla systémy vzdelávania v celej Európe. Priniesla výzvy pre žiakov, učiteľov, vedúcich škôl, rodičov a rodiny a ovplyvnila celú túto komunitu vzdelávacích inštitúcií. Zatvorené školy naprieč kontinentom a predlžované […]

Duchovné jadro waldorfskej školy – Peter Selg

Waldorfská škola má svoju biografiu, má svoj životný príbeh a je veľmi dôležité, aby sme cieľ, ktorý waldorfská škola v tomto živote nesie, nestratili zo zreteľa. Tento cieľ je – ako každý skutočný cieľ – cieľom budúcim, cieľom patriacim budúcnosti. Myslím, že nik nemôže povedať, že waldorfské školy sú už úplne tu, že už sú v kultúre […]

K výročiu W100 – Waldorf 100 rokov

Waldorf z pohľadu nemeckej žiačky

7. septembra 2019 uplynie presne 100 rokov, čo sa otvorili dvere prvej waldorfskej školy v Štutgarte. Pri tejto príležitosti prinášame jednu autentickú výpoveď z nemeckého prostredia. „Skladať slamené hviezdy a objímať stromy? Ale čoby! Pri príležitosti stého výročia waldorfských škôl je čas na vyznanie lásky“, myslí si redaktorka info3 a bývalá waldorfská študentka Laura Krautkrämer. Do waldorfu […]